TeraPlast: Inovație și Sustenabilitate în Economia Circulară: Perspective și noi direcții de dezvoltare

TeraPlast: Inovație și Sustenabilitate în Economia Circulară: Perspective și noi direcții de dezvoltare

Expert Interviews: Story line_3 – Alexandra Șica – TeraPlast Group TeraPlast: Inovație și Sustenabilitate în Economia Circulară: Perspective și noi direcții de dezvoltare

interviu-teraplast-dezvoltare

Dragă Alexandra, ești IR & Sustainability Manager cadrul celui mai mare procesator de polimeri din Europa Centrală și de Est și cel mai mare producător de PVC reciclat micronizat din Europa. În rapoartele voastre de sustenabilitate prezentați sustenabilitatea activității voastre, ce aduce o contribuție substanțială la susținerea economiei circulare în România și nu numai.

Inițiative pentru Sustenabilitate: Din experiența ta, care sunt acele inițiative care susțin integrarea sustenabilității într-o strategie de business deja axată pe economie circulară?

Alexandra Sica PR IR Manager TeraPlast TRP

Alexandra Șica: În cadrul unei companii deja orientată către o economie circulară, integrarea sustenabilității în strategia de business este un proces complex și continuu.

În primul rând, este necesară o înțelegere profundă a conceptului de sustenabilitate și a beneficiilor sale specifice pentru afaceri. Astfel, putem crea acea punte stabilă între obiectivele economice, cele de mediu și sociale.

Pentru a asigura succesul acestei integrări, educarea și implicarea colegilor din organizație sunt esențiale. Transmiterea principiilor și valorilor sustenabile devine o prioritate pentru a transforma echipele în susținători activi ai schimbării și practicilor responsabile. Mă refer, desigur, și la persoanele aflate în poziții de top management, deoarece liderii sunt cei care trebuie să promoveze și conducă astfel de evoluții.

Un pas crucial este evaluarea atentă a stadiului actual al afacerii în ceea ce privește sustenabilitatea. Această analiză detaliată ajută la identificarea zonelor cu potențial de îmbunătățire, precum și la găsirea unor noi oportunități de dezvoltare durabilă a proceselor organizației.

Pornind de la aceste direcții, se poate contura o strategie de sustenabilitate personalizată, adaptată nevoilor și capacităților companiei.

Stabilirea unor obiective clare și realizabile în contextul unei economii circulare devine, așadar, fundamentală pentru integrarea sustenabilității în strategia de business.

Citește interviul complet aici.

Documente

Găsești toate documentele TeraPlast aici

Abonează-te la newsletter

Fii la curent cu ofertele noastre și tutorialele din grupul TeraPlast